De eerste paar dagen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Yura Laar - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Yura Laar - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Yura

27 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi allemaal,
daar stond ik dan, zondagavond op Schiphol. Eind oktober had ik de knop doorgehakt. Ik wilde graag vrijwilligerswerk gaan doen in Zuid Afrika. en ineens was het zover! Samen met Syvlia vloog ik via Dubai naar Durban. Slapen in t vliegtuig is niet mijn sterkste kant, dus mama mia de film heft mij vermaakt gedurende de vlucht. Maandag 24 februari kwamen we om 17 uur aan in zuid Afrika :). daar stonden de andere meiden op ons te wachten.
Toen we t vliegveld uit stapten, kwam de hitte op ons af. Wel waaide het erg hard, wat later die avond resulteerde in een enorme onweersbui.
De eerste nacht hebben we doorgebracht in een backpackers hostel in Durban. Het zwembad was mooi verlicht bij aankomst maar verder was het erg donker. De volgende ochtend zagen we hoe dicht we bij de zee zaten en hoe mooi het er eigenlijk was! De eerste kakkerlak en eerste gekko zijn deze nacht ook gespot...
De volgende dag werden we opgehaald door Willy, de lieve taximeneer van ons project, Mother of Peace (MoP).
We kregen een rondleiding van Denise, zij zit hier al een maand. Op de playground vonden de kindjes het meteen interessant, nieuwe vrijwilligers. Als aapjes hingen ze om onze benen heen ;)
De volgende dag (woensdag) kregen we voorlichting over HIV, wat hier helaas erg veel voorkomt.
Normaal krijgen vrijwilligers deze dag hun huisje toegewezen, maar wij pas de dag erna. wel mochten wij vast onze voorkeur qua dagindeling aangeven. Ik wil graag gaan helpen bij de daycare, kindjes van 3/4 jaar oud.
Donderdag kregen wij te horen dat onze planning door kon gaan, en meteen startte mijn dag bij de daycare. Erg leuke kindjes (het zijn ong 15 deugnieten)
Ze hingen meteen aan mijn been, en verbaasden zich over de witte kleur hiervan ;)
Vanmiddag mag ik helpen bij de playground, lekker spleen met de kindjes :)
Dit weekend wilden Mayke en ik naar Kaapstad, maar dit gaat helaas niet door, veel hostels zitten vol en het wordt te kortdag.... Dan maar andere leuke dingen doen dit weekend, zoals morgen naar Durban en zondag op Zulu experience ! Ik verveel me hier in ieder geval niet :)
Veel liefs vanuit het zonnige zuid Afrika,

Yura

  • 27 Februari 2014 - 11:56

    Hans Van De Laar:

    Fijn dat het allemaal goed met je gaat
    hoop je snel te horen of te zien via skype evt.
    Dikke kus papa

  • 27 Februari 2014 - 12:29

    Tante Gerrie:

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen.
    Geniet van alles wat je nu mee maakt meiske.
    Blijf je berichten volgen.
    Dikke xx van tante Gerrie & Wendy.

  • 27 Februari 2014 - 17:09

    Mama:

    Hoi Yura, je hebt een goede beslissing genomen om dit vrijwilligerswerk te gaan doen als ik zo je verslag lees. Super mooie ervaring. Geniet van alle indrukken , sla ze op en maak er voor straks een onvergetelike herinnering van. Xjes mama

  • 27 Februari 2014 - 21:05

    Rien Minnaard:

    Hoy Yura, fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat je veilig bent aangekomen. een mooie eerste bijdrage van jou kant die ik oma heb voor gelezen. we wensen je veel plezier in Zuid-Afrika en kijken uit naar je volgende verslag veel liefs van Oma en Opa.

  • 28 Februari 2014 - 11:28

    Yolanda:

    Hoi Yura. Fijn dat je reis en de eerste indruk zo goed zijn. Heel veel plezier. Gr. Yolanda

  • 02 Maart 2014 - 13:54

    Jacqueline:

    hoi yura fijn dat alles goed gaat geniet er van grtjes eddy jacqueline valery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yura

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3917

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: